Mít dokonalý přehled o chodu velkého podniku je sen mnoha jejich majitelů. V současné době to není nic nemožného. Stačí začít využívat ERP (enterprise resource planning). Tato tajemně znějící anglická zkratka představuje ve své podstatě sjednocený pohled na to, co se odehrává v jednotlivých podnikových divizích. Je to vlastně společná podniková databáze, která sdružuje a uchovává veškerá podniková data. Naproti tomu existuje ještě systém CRM (customer relationship management), který řídí vztahy se zákazníky firmy. To znamená, že shromažďuje, zpracovává a využívá informace o nich. Na základě toho může lépe poznat, pochopit a také předvídat nákupní zvyklosti zákazníků, což v obecné rovině přispívá k lepším vzájemným vztahům.
Proč začít ve firmě používat ERP systém?
Ptáte se, proč zrovna vy byste měli ve své firmě začít využívat ERP systém? Minimálně proto, že vám podstatně zjednoduší práci s daty, jakými jsou přijímání objednávek od zákazníků, plánování jednotlivých pracovních operací, vedení evidence zásob nebo financí, personalistika, výroba a logistika, marketing a prodej. Díky tomu většinou dochází k velikému zlepšení účinnosti organizace. Můžete si lehce naplánovat váš pracovní čas vyhodnocením stávajících objednávek a prognóz. Současně je ERP systém vysoce orientovaný na zákazníky, tím vám zajistí zlepšení kvality poskytovaných služeb.
Aby ERP systém byl plně využitý, měl by být začleněný do všech oblastí podnikání s využitím automatizace. Pokud dílčí části obchodních procesů ve firmě zautomatizujete, bude chod obchodní společnosti rychlejší, účinnější a méně náchylný k chybám. Kvalitní ERP systém bývá obvykle přizpůsoben evropskému i mezinárodnímu obchodu, jeho standardům i pravidlům. Pochopitelně také zohledňuje požadavky GDPR tím, že shromažďuje všechna data na jednom místě, přičemž je zabezpečuje silným šifrováním.
CRM systém vám zlepší vztahy se zákazníky
Systém CRM je mimo jiné také ideálním pomocníkem pro obchodníky. Nabízí totiž řadu nástrojů vysokého managementu – kalendář, úkoly, upomínky, časový plán, rozvrhy, evidence a hodnocení jednotlivých dodavatelů, jež obchodníkům pomáhají v náročné práci. Na základě údajů, které systém CRM eviduje, je možné nastavit konkrétní marketingovou strategii k udržení stávajících zákazníků, nebo k získání zákazníků nových. A bez kvalitně vedeného marketingu nemůže firma v současné době vůbec fungovat. Vždyť dnešní organizace musejí řídit práci se zákazníky napříč různými komunikačními kanály – weby, call centra, prodejci a dealeři v terénu či partnerská prodejní síť. A protože jednou z primárních funkcí systému CRM je získávání a uchovávání informací o jednotlivých zákaznících, je třeba tento systém provozovat opět s ohledem na GDPR a na zabezpečení těchto citlivých informací z pohledu právních aspektů jednotlivých zemí EU.
Proč si vybrat CRM systém UNiQ?
Chcete-li kvalitu, obvykle volíte to zboží, které je na trhu již delší dobu. Společnost UNiQ Systems se v oblasti vývoje software pohybuje již dvacátým rokem. Za tu dobu nasbírala dostatek zkušeností v oboru, aby mohla poskytovat kvalitní služby svým zákazníkům. Tok obchodních dat je důležitý pro fungování jakéhokoliv podniku. Přitom je třeba myslet na průběžné upravování všech dalších důležitých parametrů, jež se týkají obchodních příležitostí, ať už je to časový plán, rozpočet, SWOT analýza a podobně. CRM systém UNiQ nabízí také evidenci všech nákladů, které jsou spojené s obchodním případem.